Kouzelné oříšky


Kouzelné oříšky

Vlašské ořechy

- snižují cholesterol. Strava obohacená o vlašské ořechy snižuje hladinu cholesterolu až o 0,3 mmol/l. Dokazují to studie, kterých se zúčastnilo více než 300 lidí. Stačí vám 30 g denně a výsledky budou vidět už za měsíc.

Kešu

- bojují proti únavě. Kešu oříšky mají dvakrát více železa než hovězí maso. Železo pomáhá roznášet kyslík v těle a jeho nedostatek může vést k extrémní únavě a špatné koncentraci.

Pekanové ořechy

- lék na chřipku a nachlazení. Pouhých pět pekanových ořechů obsahuje asi šestinu doporučené denní dávky zinku, který je zásadní pro fungování bílých krvinek, jež bojují proti bakteriím a virům, včetně nachlazení a chřipky.

Arašídy

- pomáhají hubnout Tuky, bílkoviny a vláknina v arašídech vám pomůže udržet pocit sytosti na delší dobu, takže nebudete mít chuť dávat si ještě nějakou svačinku. Výzkum vědců z Harvardské univerzity zjistil, že při mírné dietě obsahující arašídy a arašídové máslo se dobrovolníkům spíše dařilo dosáhnout a udržet si hmotnost než při nízkotučné dietě s podobným množstvím kalorií.

Pistácie

- snižují krevní tlak. Pár hrstí pistácií ve skořápce obsahuje více draslíku než banány. To pomáhá (jako součást zdravé výživy) k úpravě krevního tlaku, neboť draslík otupuje účinky soli.

Para ořechy

- prevence rakoviny. Para ořechy jsou nejbohatším zdrojem selenu, živiny, která pomáhá chránit buňky. Vyšší hladina selenu byla spojena se snížením rizika vzniku některých druhů rakoviny např. močového měchýře a prostaty. Dva ořechy poskytnou více než denní potřebu.

Mandle

- pomáhají vyrovnat se s vysokým obsahem vlákniny a nulovým obsahem sacharidů dávají mandle nižší glykemický index potravinám, jichž jsou součástí. Mají vysoký obsah hořčíku, který také hraje velkou roli při regulaci hladiny cukru v krvi.

Lískové oříšky

- podporují zdraví celkově. Lískové oříšky jsou bohaté na srdci prospěšné mononenasycené tuky a jsou jedním z nejbohatších přírodních zdrojů vitamínu E, který ochraňuje buňky. Kromě toho jsou lískové ořechy bohaté na vlákninu, vápník, hořčík, zinek, kyselinu listovou a biotin, což z nich dělá všestranně zdravou potravinu.



Zpět